Aste honetan eta hurrengoan, esperimentakzion saioa egiten
ari gara, Eskola Inklusioboaren eta antolakuntza ikasgaien ildotik.
Asteleheneko saioak, eta ostiraleko saioak klase bakoitzak bere gelan egiten
dituen arren, asteazkeneko saioetan haur hezkuntzako bigarren mailako gelak
elkartu gara.
Horretarako, bi gelen ikasleen artean, 4-5 pertsonako
taldeak sortu dira, orain arte egon diren taldeak gainditu eta besteekin lan
egiten ikasteko. Bi ordu eta erdiko saio horretan, lehendabizi, orain arte eskola inklusiboaren inguruan ikasi eta landu duguna birpasatzea izan da: zer
da eskola inklusiboa? Zer ezaugarri ditu? Zer ezberdintasun dago ikuspegi
selektiboaren, integrazioaren eta inklusiboaren artean? Momentu horretara arte,
dena ondo ulertu dugu, eta horretaz gain, gure artean debate txikiak egiteko
aukera ere izan dugu, bakoitzak eskola inklusiboaren inguruan duen iritzia
emanez, hau da, zaila da gela batean inklusioa bermatzea? Nola egingo genuke
guk?....
Baina lehen aipatutako azken galdera horretan, hausnartzeko
eta prestatzeko gunea izan dugu. Izan ere, ez genituen ondo bereziten integrazioa
eta inklusiboa. Batzuk, berdina zela pentsatzen genuen, baina, ez, haien arteko
ezberdintasuna argi dago. Horretarako, hasieran klasean irakurritako testuaz
baliatuko naiz, Afaltiarraren parabola, alegia.
Lagun batek, bere lagunak gonbidatu zituen afaltzera,
baina konturatu egin zen, horietako lagun batek elikadura arazoak zituela eta
ezin zuela denetarik jan. Horren aurrean, sukaldariak hiru irtenbide zituen,
hots, aipatutako hiru ikuspegiak.
- Selektiboa: Afaria prestatuta zegoenez, denetarik jan ezin zuen lagunari deitu eta beste egun batean gonbidatuko zuela esan.
- Integrazioa: Denetarik jan ezin zuen lagunari menu berezia eta ezberdina egin, eta gainerakoei pentsatuta eta prestatuta zeukan menua eman.
- Inklusioa: Azken momentuan, menua aldatu eta guztientzat baliagarria eta onuragarria zen afaria prestatu, guztientzat menu berdina izanik.
Hau da, inklusibitatean, ikasle guztiek, haien premiak
edo jatorria edozein izanda ere proiektu eta programa berean lan egiten dute
gela arruntean bertan, eta integrazioaz ari bagara, nahiz eta gela bereran
egon, bi proiektu ezberdin egongo dira,
bat premia bereziak dituzten ikasleentzat eta beste bat gainerako ikasleentzat.
Hori ulertu eta gero, muralaren sorkuntzara ekin genion.
Gure kasuan, talde elkarreragiletan oinarritu ginen, eta horren barruan, orain
dela 40 urteko eta oraingo metodologiaren arteko aldaketan oinarritu gara.
- Lehen, klaseak oso magistralak ziren; irakasleak bere mahaitik ematen zituen klasean eta umeak bakoitza bere mailetan zegoen. Orain, eta eskola inklusiboan, txokoen erabilera azpimarratu ditugu, txoko bakoitzean dinamizatzailearen figura goraipatuz. Kasu honetan, irakaslearen papera, ikuskariarena eta motibatzailearena izango da.
- Bestetik, ikasleak taldekatzerako orduan, beti finkoak ziren eta estereotipoetan oinarrituta egiten ziren. Gaur egun, taldeak maiztasunez aldatzen dira, ikasle guztien artean harremanak eta elkarreragina sendotzeko asmoz. Horretaz gain, taldekatzeko, ikasleen beharretan oinarritzen da.
- Azkenik, orain dela 40 urte Haur Hezkuntzako eskolak eta Hezkuntza Premia Bereziko eskolak bereizten ziren arren, gaur egun, inklusioa bultzatzen da, hots, guztientzako eskola.
Saio hauetan, nahiz eta nire klasekoak ez diren
ikasleekin lan egin, gustura sentitu
naiz, iaztik begi bistaz behintzat
ezagutzen ginelako, eta gainera gure artean giro ona antzeman delako.
Guztiontzat hitz egiteko eta gure pentsamendua edo iritzia emateko aukera izan
dugu, eta guztion parte hartzea bultzatu egin da, murala egiterakoan lan
kooperatiboa bultzatuz .
No hay comentarios:
Publicar un comentario