Inklusioaz ari garenean, hurrengo postulatuak gogoan
izatea ezinbesteko baldintza izango da. Beraz, aztertu ditzagun postulatu hauek zer
dioten eta zer esan nahi duten.
1. Dibertsitatea goraipatu behar du eskolak
Eskola osatzen duten kideen dibertsitateak eskola bera
eta bertako ikasgelak indartzen, sendotzen ditu eta dibertsitate horretatik
ikasteko aukera paregabeak eskaintzen dizkie. Pertsona bakoitzak, ezaugarri,
erritmo, premia, kultura, ohitura, esperientzia ezberdinak ditu, eta hauek
errespetatu eta onartuz, guztiak aberastuko gara.
2. Ikasten
gozatu behar: eskolan den-denek gustura eta seguru ikusi behar dute beren burua
Eskolan ikasle, irakasle, hezitzaile eta komunitateko
kide guztiek joan nahi izatea premiazkoa da, hau da, gustura eta seguru
sentitzea.
Ikasleak gozatuz ikasi beharko lukete, gozatzea ezinbestekoa
da ikasi nahi izateko. Hori dela eta, irakasleek, irakaste-ikaste prozesuan
ahalik eta metodologia egokiena eta esanguratsuena aukeratzen saiatu behar dira.
Oinarria, motibazioa da, eta hortik abiatuta ikaskuntza hasiko da. Horrez gain,
emaitzei baino, ikaste prozesu osoari eman behar zaio garrantzia, hots,
eboluzioari.
Hitz gutxitan esanda, ikasketa eskatzen duen ahalegina
ukatu gabe, ikasleak gozatuz irakastea lortu beharko luke eskolak. Hezkuntzaren
hasierako urteetan, ikasteko motibazioa egoten da ikasleen aldetik, baina
ikaslea hezkuntza sisteman gora egiten duen heinean, motibazioa galtzen hasten
da, eta batzuetan esaten den bezala, letra odolez sartzen da.
3. Berdintasun
politikan oinarritua behar du eskolak
Herritar orok du bere komunitateko eskolara eta bere
adineko ikaskideen ikasgelara joateko eskubidea, kalitatezko hezkuntza
eskainiko diona. Eskola hori berdintasunezko printzipioak osatu behar dute,
baina horrek ez du esan nahi ikasle guztiek tratamendu bera jaso behar dutenik,
baizik eta pertsona bakoitzak dituen beharren eta premien arabera tratamendu
bat edo beste jasoko du.
4. Ikastea
erraztuko duten irakasleak eduki behar ditu eskolak
Irakasleak, hezkuntza prozesuan, metodologia eraginkorrena
erabili behar du, talde lana, ikasleen parte hartzea eta jakinmina sustatzen
duena. Hau da, klase dinamikoak prestatu behar ditu, teoria praktikaren bidez
azalduz. Horretarako ere, ikasleen aurrezagutzak eta esperientziak kontuan
hartzea oso aberasgarria izan daiteke, eta hortik abiatuta ikaskuntza prozesua
aurrera eraman. Bestetik ere, irakaslearen jarrera aktiboa eta gogotsua izan
behar da, interesa erakusten duena, eta ikasleen eta beraren arteko feedbacka sustatzen
duena.
5. Eskolak
ikaslea elkarlanerako prestatu behar du, ez lehiaketarako
Orain arte, indibidualtasuna eta ikasleen arteko
lehiakortasuna sustatu bada ere, bada garaia, irakasleen aldetik, ikasle guztien
arteko talde lana eta kooperazioa bultzatzeko. Nahiz eta egungo gizarteak
lehiaketarako enfasia jarri, ikasleak kontzientziatu behar dituzte,
etorkizunean, taldeka lan egitea ezinbestekoa izango baita. Gainera behin eta
berriz aipatu dudan bezala, bakarrik ezin izango dugu ezer egin, taldeka lan
egin behar dugu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario