domingo, 19 de mayo de 2013

Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza (AOI)


AOI-ren bidez, hots, Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntzaren bidez, zenbait arazo aztertuko eta hauei buruzko hausnarketa egingo dut, kasu batzuetan klasean ikusitako zenbait pelikulaz baliatuz.

Lehenengo arazo hau, experimentakzion saioan landu nuen, hiru ikuspegi ezberdin aipatu nituelarik: selektiboa, integrazioa eta inklusioa, azken hau, hezkuntza sistema guztietan lortu beharreko erronka izanik. Ikasle guztiak berdintasunean heztu behar ditugu, hau da, diskriminazio eta bazterketarik gabe, bakoitzak bere beharren eta zailtasunen arabera trataera ezberdin bat jasoz.


Honi irtenbidea emateko, Pujolas P. (2004) Aprender juntos alumnos diferentes irakurgaiaren bidez landutako, eskola inklusiboarako  ezinbestekoak diren bost postulatu ezberdinak erabiliko ditut.

Zenbatetan ematen dira horrelako elkarrizketak ikastetxetan? Pertsona guztiak ezberdinak garen neurrian, bakoitzak garapen eta erritmo ezberdin bat izango du. Horrelako kasuetan, ikaslea ez da inoiz erantzunik geratuko behar, ezta gutxiagorik ere. Honen aurrean, irakaslea, tutore moduan, bere zeregina, ikasle horren zailtasunak eta beharrak aztertzea izango da, gerora, edozein motatako laguntza izan beharrekotan, dagokion laguntzaile edo espezialistarekin hitz egin ahal izateko, behar hauei ahalik eta hobeen erantzuna emateko.

Benetan jarrera gogotsua izatea ezinbestekoa da, prestutasuna erakustea alegia. Hezitzaileen formakuntza eta prestakuntza etengabea izan behar da. Ikasleengan konfiantza eta haiengan  sinetsi beharra dago, itxaropenak izan behar ditugu. Izan ere, irakasleak sinesteen ez badu, nork  edukiko du konfiantza haiengan?
Arazo hau irakurtzerakoan, etiketen erabilera eta honekin lotuta dagoen pygmalion efektua etorri zait burua, hauek ikasleengan sortu dezaketen eragina izugarria delarik.

Honetan, espezialista ezberdinak eta hauen funtzioak aztertu genituen, laguntza irakaslea, aholkularia, eta logopedarenak batik bat.

Horrez gain, Haur Hezkuntzako gelan  ikasleen arteko taldekatzeak duen garrantzia goraipatu nahi nuke. Batzuetan, bikoteka lan egitea baliagarria izango da, gehien dakiena gutxien dakienarekin jarriz. Beste batzuetan, elkarrekin pentsatzen jartzeko talde txikietan edo talde handietan (hetereogeneoak) lan egitea aberasgarria izango da, eta beste batzuetan, aldiz, banaka edo era indibidualean. Baina, guzti horren gainetik, berdinen arteko elkarreraginak sustatu behar ditugu, pentsamendua eta ezagutzeko biderik esanguratsuena baita.

Honen aurrean, irakasleak ikasleen premiaren arabera nola lagundu behar duen pentsatu behar du, motibazioa momentu orotan bultzatuz. Horrez gain, informazio baliagarria lortzeko xedearekin, bibliografia eta autore ezberdinak bilatuko ditu, hau da, baliabide ezberdinak erabili. Gainera, ikasle bakoitzaren erritmoa errespetatzea ezinbesteko baldintza izango da, bakoitzak garapen ezberdina baitu, eta beharren arabera aukerak eskaini behar ditu.

6 arazo hau, laguntza eta laguntza zerbitzuak ekarpenean egindako azalpenen eta hausnarketen bidez landu nuen, laguntza moten sailkapena eta laguntza terminoaren esanahia azaldu nuelarik.

No hay comentarios:

Publicar un comentario