Pedagogia sistemikoa gure egungo hezkuntza errealitatea
aldatzeko erabilgarria dela uste dugu, benetako eskola inklusiboa lortzeko
bidea. Honen bidez, gaur egun ematen diren ezberdintzeak eta bazterkeria alde
batera geldituko lirateke, guztion parte hartze eta elkarlanari lekua utziz.
Denon artean eraikiko ditugu heziketari lotutako espazioak, koherenteagoak eta
ikaslearen errealitatetik hurbilagoak.
Hezkuntza komunitatea guztion artean eraiki behar da,
zuzendaritza, irakasle, ikasle zein familiaren artean. Bakoitzaren jatorrizko
kultura, hizkuntza edota gaitasunak ez dira guztion arteko harremanak
gauzatzeko oztopo izan behar, pertsonen arteko interakzioak ezagutzaren
oinarria baitira.
Eskolari buruz dugun ikuspegia zabaldu behar dugu, bai
guk, baita gizarte osoak ere. Denon lana beharrezkoa da gizarte inklusiboa
lortzearen erronka gainditzeko. Horretaz gain, sistema batean zerbait aldatzen
bada, sistema osoan eragina duela erakusten du.
Ikuspegi aldaketa horren barruan, irakasleek ikasleekiko
duten ikuspegia aldatzeko baliagarria da, ikasleak ikasle onak eta txarrak
bezala sailkatzeko ohitura alde batera utziz. Jarrera edota jokabide baten
atzetik haurraren familia edo bizitza dago eta guzti hori eskolara dakarte,
bestelako jarrera edota jokabide izateko aukerarik izan gabe.
Bestalde, arazoak ere beste ikuspegi batetik ikusi eta
aztertzeko erabilgarria da eta horri esker arazoei irtenbideak bilatu eta aurre
egitea lortzeko. Azkenik, hezkuntza komunitatetan bakoitzak duen lekua edota
funtzioa ulertzeko lagungarria da, bakoitzari non dagoen, zertarako eta zer
lortuko dugun bere lanari esker sentiarazteko.
Alderdi aipagarriena familiaren inklusiboa eta parte
hartzearen garrantzia da, askotan aipatzen dugun arren, gaur egungo hezkuntza
sistemaren hutsune handienetarikoa dela esan dezakegu, eta horretan lan egitea
ezinbestekoa da. Pedagogia sistemikoaren teoria egunerokotasunaren praktikan
txertatu beharko dugu, gure hezkuntza helburuak lortzeko asmoz.
No hay comentarios:
Publicar un comentario